De waarde van CRM-software voor een musicalvereniging
mei 5, 2022

Na een paar jaren corona en lockdowns kunnen musicalverenigingen eindelijk weer aan de slag. De productie van meeslepende, muzikale toneelstukken zit hopelijk nog een beetje in de vingers bij de cast. Wat problemen kan opleveren, is dat veel vaste bezoekers inmiddels zijn afgehaakt en de weg naar het theater niet meer weten te vinden.
Dat is waar CRM-software van https://www.lime-technologies.com/nl/ zijn grote waarde kan bewijzen. De handige apps van dit bedrijf helpen bezoekers aan te trekken, enthousiast te maken en terug te laten komen. Zodat de zaal bij elke musical na een tijdje weer even vol zit als vóór de crisis.
Een CRM-app helpt promotieacties te plannen
CRM-sofware van https://www.lime-technologies.com/nl/ heeft ingebouwde modules om promoties en marketingcampagnes tot in de details te plannen. De huisstijl van de musicalvereniging, de momenten van elke reclame-uiting en de contactgegevens van de samenwerkende partners kunnen direct door elke medewerker van de vereniging worden gevonden en gebruikt. Daardoor verlopen promoties vloeiender, kosten ze minder tijd om te organiseren en worden er geen belangrijke stappen over het hoofd gezien. Zo bereik je de maximale aandacht voor de vereniging en haar komende musicals.
Nagaan welke soort promotie aansluit bij de bezoeker
Dit type software is gemaakt met analytische hulpmiddelen, waardoor van elke promotie kan worden nagegaan hoeveel nieuwe bezoekers die heeft opgeleverd. Dat zijn belangrijke inzichten om de marketing voor de musicals zo gestroomlijnd mogelijk te maken. En de cijfers hierover zijn in de apps van https://www.lime-technologies.com/nl/ heel overzichtelijk weergegeven. Handig, want niet elke medewerker van een toneelvereniging is een marketingspecialist!
Een persoonlijke band opbouwen met elke klant
Een breed netwerk van bekende bezoekers die echt elke musical komen bekijken: dat is waar je vereniging het van moet hebben. Mensen die zich persoonlijk betrokken voelen bij de vereniging en vaak ook bereid zijn om te helpen met reclame maken, aankleding verzorgen en materialen regelen. Een app van https://www.lime-technologies.com/nl/ maakt het mogelijk om deze mensen heel persoonlijk te benaderen. Al hun persoonlijke gegevens, voorgeschiedenis met de vereniging, eigen interesses en vaardigheden kunnen in het systeem worden opgeslagen – tot elk contactmoment aan toe.
Herinneringen en kortingen toesturen
Hebben de eerste paar promoties en musicals een aantal nieuwe klanten opgeleverd? Dan is het zaak om te zorgen dat ze terugkomen. Vraag of ze benaderd mogen worden via e-mail, en zet ze in het systeem van de app van https://www.lime-technologies.com/nl/. Je kan deze mensen nu automatisch op gezette tijden laten mailen. Met een nieuwsbrief over de club, of een uitnodiging voor de première van de volgende musical. Een verwijzing naar andere leuke culturele activiteiten in de regio doet het ook goed, net als een korting op toegang of consumpties. Zo bouw je je bezoekersbestand slim en moeiteloos uit.